Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

ΠΟΔΗΛΑΤΑ

TA NEA Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2009
Πίστα με ρεύμα από ποδηλάτες
Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας κατακτούν και τον... μοντελισμό. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που ολοκληρώθηκε την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου, λειτούργησε πίστα αγώνων για μοντελιστές την οποία τροφοδοτούσαν με ρεύμα... ποδηλάτες. Οι τελευταίοι κάθονταν σε ποδήλατα τοποθετημένα σε βάσεις με τέτοιον τρόπο ώστε να γυρίζει στον αέρα ο πίσω τροχός και να δίνει ενέργεια σε ένα δυναμό, το οποίο παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια για την πίστα και τα μικρά αυτοκινητάκια.


TO BHMA Κυριακή 21 Ιουνίου 2009
Μικρό, προηγμένο και οικολογικό
Παρουσιάστηκε στο Λονδίνο το RUC, ένα ακόμη υβριδικό όχημα που επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη μετακίνηση μέσα στις πόλεις χωρίς να μολύνει την ατμόσφαιρα. Πρόκειται για ένα όχημα που κινείται με υδρογόνο και εκπέμπει μηδενικούς ρύπους. Το RUC ζυγίζει 350 κιλά και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες ως και 80 χλμ. ανά ώρα. Με ένα μόλις κιλό καυσίμου (υγρό υδρογόνο) το όχημα μπορεί να κινηθεί για περίπου 300 χιλιόμετρα. Η τεχνολογία του οχήματος είναι επαναστατική και αποτελεί προϊόν έρευνας επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Τέσσερις ξεχωριστοί κινητήρες (ένας για κάθε τροχό) δίνουν ώθηση στο όχημα, ενώ αντί για μπαταρία η ενέργεια παράγεται από υπερπυκνωτές προηγμένης τεχνολογίας. Τα πρώτα RUC αναμένεται να καταφτάσουν στην αγορά σε περίπου έναν χρόνο και η τιμή τους δεν θα ξεπερνάει τα 3.000 ευρώ.


Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 26 Ιουλίου 2009
Συγκοινωνιακό θαύμα
Μέσα σε τρία μόλις χρόνια, ο δήμαρχος της Μπογκοτά Ενρίκε Πελανόζα δημιούργησε ένα υπερσύγχρονο σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς και αποσυμφόρησε μια πόλη 7 εκατ. κατοίκων.
Ο «κόκκινος στόλος» του αποτελείται από χίλια διπλά λεωφορεία που έχουν αλλάξει το πρόσωπο της πόλης. Ειδικά διαμορφωμένοι τερματικοί σταθμοί διαθέτουν πάρκινγκ ποδηλάτων, καθώς δίπλα στις λεωφορειολωρίδες έχουν κατασκευαστεί ποδηλατόδρομοι.
*Οταν θέλουν οι πολιτικοί, μπορούν, και όταν δεν μπορούν, μάλλον δεν επιμένουν πολύ.
Γ. ΖΑΧ.

Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2009
Ποδηλατικό «παρών» στην Αθήνα
Μπορεί τα ποδήλατα να μην έχουν ακόμη βρει τη θέση που τους αξίζει στους δρόμους της Αθήνας, από χθες όμως τέσσερις-πέντε δεκάδες κίτρινα ποδηλατάκια κοσμούν μονίμως τη μαύρη άσφαλτο της οδού Αθηνάς.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων εν όψει της 22ας Σεπτεμβρίου ως «Ημέρας χωρίς αυτοκίνητο», η ομάδα «Αλητόγατοι» χρωμάτισε ποδήλατα διαμορφώνοντας έναν εικονικό ποδηλατόδρομο από το Μοναστηράκι έως μετά την είσοδο του Δημαρχείου της Αθήνας.
Προχθές Σάββατο, παρά τη βροχή που έπεφτε με μικρά διαλείμματα, εκατοντάδες ποδηλάτες έδωσαν το «παρών» στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας διεκδικώντας με πείσμα χώρο για το πλέον οικολογικό μέσο στους δρόμους και τα μέσα μαζικής μεταφοράς των πόλεων. Μια ομάδα έφτασε μέχρι τα Μελίσσια όπου η δημοτική αρχή υποσχέθηκε να ξανασυζητηθεί το θέμα αύριο Τρίτη στο δημοτικό συμβούλιο. Υπενθυμίζεται ότι ένα τμήμα του ποδηλατόδρομου, μήκους 15 χιλιομέτρων, που είχε εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών να κατασκευαστεί μεταξύ Ψυχικού και Νέας Ερυθραίας, περνά μέσα από τα Μελίσσια (περίπου 3 χλμ.) αλλά το τοπικό δημοτικό συμβούλιο αρνείται να τον εγκρίνει αν και ο δήμαρχος συμφωνεί. Για σήμερα το απόγευμα οι ανατολικοί ποδηλάτες οργανώνουν πορεία από την Πανεπιστημιούπολη ενάντια στους νέους αυτοκινητοδρόμους του Υμηττού, ενώ αύριο στις 6.00 μ.μ. οι εκδηλώσεις κλείνουν με συγκέντρωση στο Σύνταγμα.

Ελευθεροτυπία, Τρίτη 18 Αυγούστου 2009
ΕΛ.ΑΣ.: Μετά τα παπάκια ...ποδήλατα
Ορθοπεταλιές... για τις ανάγκες της αστυνόμευσης. Με κορμιά γυμνασμένα, άρτιο εξοπλισμό και ποδήλατα με τα διακριτικά της ΕΛ.ΑΣ. εμφανίστηκαν χθες μπροστά στα ΜΜΕ οι τρεις αστυνομικοί-ποδηλάτες, που ξεκίνησαν περιπολίες στην παραλία της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης.
Πέντε άντρες και δύο γυναίκες αστυνομικοί απαρτίζουν τις δύο ομάδες που κινούνται σε δύο βάρδιες, απογευματινές και βραδινές ώρες, στο πλακόστρωτο της παραλίας και στο τμήμα του ποδηλατόδρομου από τον Λευκό Πύργο έως το Μέγαρο Μουσικής, όπου έχουν καταγραφεί κρούσματα ληστειών και κλοπών στο παρελθόν.
Στα καθήκοντά τους είναι η αστυνόμευση του χώρου, ενώ θα λειτουργούν επικουρικά προς την Τροχαία, όταν διαπιστώνουν παράνομες σταθμεύσεις πάνω στην προκυμαία και θα βρίσκονται σε επικοινωνία με το κέντρο της Αμεσης Δράσης για σοβαρότερα περιστατικά. Είναι εξοπλισμένοι με πιστόλια, αλεξίσφαιρα γιλέκα, ποδήλατα (διαθέτουν μπαταρία και μηχανική υποστήριξη) που έφτασαν από την Αθήνα, ενώ για τις ανάγκες της νέας υπηρεσίας εφοδιάστηκαν με ποδηλατικά κράνη, γάντια και παπούτσια.
«Δεν είναι κουραστικό. Η σχέση μας με το ποδήλατο ξεκίνησε στα παιδικά μας χρόνια και συνεχίζεται μέχρι σήμερα» επισήμανε ο ένας από τους άντρες αστυνομικούς-ποδηλάτες, ενώ ο υποδιοικητής του τμήματος Περιπολιών της ΓΑΔΘ, υπαστυνόμος Α' Σάββας Κόκοτας, σημείωσε ότι: «Διαλέξαμε τους πιο ευπαρουσίαστους που διαθέτουν άδεια δικύκλου και οι περισσότεροι είναι πτυχιούχοι των ΤΕΦΑΑ. Μ' αυτό το πρόγραμμα μπορούμε να συμβάλουμε και στην περιβαλλοντολογική πολιτική που ακολουθείται».
Οσον αφορά τα επικριτικά σχόλια περί «καθαρά επικοινωνιακής κίνησης», που «κινείται στα αμερικανικά πρότυπα» και «δεν συμβάλλει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της εγκληματικότητας», ο επικεφαλής αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. ανέφερε πως «θα φανεί εκ του αποτελέσματος».
Πάντως η ΓΑΔΘ τονίζει ότι η νέα ομάδα θα αποτελέσει μια «ρεαλιστική και ουσιαστική θετική παρέμβαση στην καθημερινότητα πεζών και ποδηλατών λόγω της ευελιξίας, της ταχύτητας κίνησης και της μεγαλύτερης ακτίνας δράσης της», συγκριτικά με τις πεζές περιπολίες. Το νέο πρόγραμμα τέθηκε σε ισχύ στις 12 Ιουλίου.

Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009
Τα οφέλη του ποδηλάτου στον βωμό των εντυπωσιακών κινήσεων
ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΠΥΡΟΣ ΡΕΚΚΑΣ
Το τελευταίο διάστημα οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να μας πείσουν ότι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια.
Μετά το πακέτο μέτρων που περιλαμβάνει τη μεγάλη αύξηση των τελών κυκλοφορίας και την αναγκαστική απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων, ακολούθησε η επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδη Στυλιανίδη στον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο του Δήμου Βριλησσίων.
Ο ποδηλατόδρομος, μήκους 2,5 χιλ., κόστους 1 εκατ. ευρώ, καταλήγει πλησίον του Σταθμού Μετρό Δ. Πλακεντίας. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται τον ερχόμενο Δεκέμβριο. Ενα σημαντικό έργο χαμηλού κόστους, το οποίο θα διευκολύνει χιλιάδες πολίτες και θα μειώσει τη χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων.
Ομως, για ακόμη μία φορά οι κρατικοί λειτουργοί ξεκίνησαν ανάποδα. Οφειλαν πρώτα να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα κατασκευής των 16 ποδηλατόδρομων σε δήμους όλης της χώρας, συνολικού κόστους 19 εκατ. ευρώ, να αναβαθμίσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και μετά να εφαρμόσουν τα νέα μέτρα. Δυστυχώς, αποδεικνύεται πάλι ότι άλλοι είναι οι στόχοι: οι εντυπώσεις και η αύξηση των κρατικών εσόδων από τα αυτοκίνητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου